27mhzband schreef:Bedankt jcva en 19RE000 en dit verhaal wil ik nog even kwijt.
Omdat ik niets ontvangt op de DX... en op ander banden had ik wel ontvangst. Doen dacht ik, als ik nu eens ga kijken op de wilde-band websdr want die hebben goede korte golf ontvangst materiaal en een antenne die op ca 20 meter hoog staat en als deze wilde-band websdr ook geen communicatie meer ontvangen op de 11 meter band dx, dan zal bijna niemand nog een DX communicatie ontvangen op de 11 meter band in Nederland/België of mag ik het zo niet bekijken
Ik ben maanden aan luisteren en bekijken op de wilde-band websdr hoe daar de communicatie gesteld is op de 11 meter band ( 27.415 mhz tot 27.885 mhz ) usb DX en je kunt daar ook heel goed kijken de afgelopen 24 uren ( hele dag weergave van waterval 0 mhz tot 29 mhz ) wat voor communicatie er geweest zijn. En daar is het ook verleden tijd op de 11 meter band usb dx.
Hallo,
1) Het is een "wide-band" dus "breedband" ontvanger en geen wi
Lde band ontvanger.
2) Het is geen betere ontvanger dan elke gemiddelde andere ontvanger, alleen anders.
3) Deze geeft de mogelijkheid het volledige breedbandige spectrum in één keer te zien en omdat hij op de Universiteit Twente staat kan hij dat doen wegens de hoge snelheid van Internet die daar ter beschikking staat.
4) De antenne die daar gebruikt wordt is veel minder voor 27/28MHz.
De MiniWhip wordt snel slechter in ontvangst boven de 15 MHz.
5) De MiniWhip is ontwikkeld door PA0RDT en voor hem speciaal voor ELF (Voor Onderzeeboten), Lange- en Middengolf stations. Dat hij het verder op Kortegolf het nog zo redelijk doet is meegenomen.
5) Reden dat toch deze antenne gebruikt wordt is dat het de minst slechte en minst grote is voor de Universiteit.
6) Je mag zeker Nederland en België vergelijken met ontvangst op 27/28MHz maar nooit voor 100%. Het is slechts een indicatie.
Het gaat te ver omdat hier allemaal uit te leggen.
Ik raad je aan je ON3 call te gaan halen.
Niet om van 27MHz af te gaan maar om de eerste achtergrond van Radiotechniek en Antennes te gaan leren in logische stappen.